هزینه ۷۰ هزار دلاری یک گیمر برای یک بازی موبایل

استودیو بازی سازی موبایل – یک گیمر ژاپنی مبلغی معادل ۷۰ هزار دلار را صرف پرداخت های درون برنامه ایِ تنها یک بازی موبایل کرده است.

کسب درآمد مهم ترین یا نهایتاً یکی از مهم ترین اهداف طراحی و ساخت بازی است؛ طراحان و توسعه دهندگان گیم و بازی اعم از بازی های کامپیوتری، کنسول و بازی های موبایل تمام تلاش شان را برای اعمال نهایت جذابیت به کار میگیرند تا گیمر را وابسته بازی و در نتیجه او را وادار به پرداخت های درون برنامه ای کنند.  

البته که جذابیت همیشه هم محور قرار نمیگیرد و در این میان نقش وابستگی گیمر و اعتیادش به بازی حتی بازی های غیر جذاب هم می تواند شرکت های طراحی و ساخت بازی را به اهداف مالی شان برساند. بازی هایی که از پرداخت درون برنامه ای استفاده میکنند همواره به دنبال تحقق این اهداف هستند.

در این میان یک گیمر ژاپنی به نام «دایگو» (Daigo) سی و یک ساله به بهترین شکل ممکن سازندگان بازی موبایلی Fate/Grand Order را در رسیدن به این هدف همراهی کرده است! آن هم با صرف هزینه ۷۰ هزار دلاری برای پرداخت های درون برنامه ای این بازی موبایلی!

این گیمر ژاپنی میگوید این ۷۰ هزار دلار را برای چیزی هزینه کرده که او را تکان داده است؛ او ادامه داد که به نظرش انسان تا زمانی که (از پرداخت این گونه هزینه ها) راضی باشی، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

دایگو با سایر معتادان به گیم و بازی کمی تفاوت دارد؛ اغلب معتادان به بازی حداقل زمانی که در رابطه با وضعیتشان تفکر میکنند و یا پس از ترک اعتیادشان، از روزهایی که غرق در بازی و پرداخت هزینه بودند به نیکی یاد نمیکنند اما دایگو از این قاعده مستثنی است.

این گیمر ژاپنی از بازی موبایلی که انجام داده خرسند است و بابت صرف هزینه گزافش پشیمان نیست؛ دست کم همانطور که خودش گفته ترجیح میدهد راجب ۷۰ هزار دلاری که خرج کرده فکر نکند.

در بازی موبایل فیت/گراند اوردر، گیمر کنترل اساتیدی را به دست دارد که در راستای مبارزه با شیاطین و دشمنان خدمتکارهایی را احظار می‌کنند.

در این بازی از خدمتکارهای قدرتمند به ندرت میتوانید استفاده کنید و احتمال به کارگیری و احظار مبارزی با ۵ ستاره، تقریباً زیر یک درصد است.

بنابراین یک راه برای استفاده از مبارزینی قدرتمند برای مبارزه با شیاطین در این بازی موبایلی باقی می ماند و آن تهیه این مبارزین با استفاده از پرداخت های درون برنامه ای است.

دایگو نیز که به سرعت به این بازی موبایلی معتاد شده بود، خیلی دوست داشت در سریعترین زمان ممکن از مبارزین و شخصیت‌های محبوبش استفاده کند و این راه تنها با پرداخت هزینه ممکن میشد.

این گیمر ژاپنی در این رابطه میگوید زمانی که نخستین مرحله بازی شروع شد، بسیاری از ما متأثر شده و تحت تأثیر قرار گرفتیم چرا که داستان این بازی موبایلی به یکایک کاراکترها می‌پردازد و شما را وادار میکند تا به این شخصیت ها احساس پیدا کنید.

دایگو برای هر کدام از کاراکترهای محبوبش در این بازی ۲۵۰۰ دلار هزینه کرده بدین نحو که ۵۰۰ دلار را صرف تهیه و خرید کاراکتر و ۲ هزار دلار دیگر را صرف افزایش سطح و قدرت مبارزینش میکرد.

 او در این رابطه خطاب به ما میگوید شما همیشه مایلید آنچه که می‌خواهید را به دست بیاورید، همینطور نیست؟ دایگو در رابطه با تهیه این هزینه ها توضیحی نداده است و میگوید تا زمانی که از این کار لذت میبرد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

همانطور که بالا ذکر شد، جذابیت و هیجان یک بازی در شکل گیری این گونه رفتارها کاملاً تأثیرگذار است؛ در این میان بازی موبایلی Fate/Grand Order  از این مزیت برخوردار است و توانسته به پرسودترین بازی سونی آن هم با درآمد روزانه ۲.۵ میلیون دلار (در سال گذشته) تبدیل شود.

جدیدترین اخبار گیم و بازی را در دسیما دنیال کنید.

No comments

Sorry, the comment form is closed at this time.