افزایش محبوبیت و فروش بازی های اندرویدی در قیاس با بازی های آی او اس

استودیو بازی سازی – به گزارش دسیما، بازی های موبایل اندرویدی روز به روز به محبوبیت و موفقیت شان در برابر بازی های ios آی او اس افزوده میشود و انتظار می‌رود بتوانند به زودی بازی های سیستم عامل شرکت اپل را در اکثر زمینه‌ها پشت سر بگذارند؛ البته در حال حاضر در اغلب بخش های این گیم های ios هستند که از رقیب اندرویدی شان پیش افتاده اند.

آمار و ارقام نشان میدهد که تعداد کاربران بازی های اندرویدی پیوسته در حال افزایش است؛ امری که از موفقیت و محبوبیت بازی‌های موبایل اندروید خبر می‌دهد.

همانطور که در مقاله مربوط به فروش بازی های اندرویدی و آی او اس در گوگل پلی و اپ استور اشاره کردیم، هم اکنون میزان درآمد بازی‌های ios بیشتر از درآمد بازی‌های اندروید است.

یکی از دلایل فروش بیشتر بازی های موبایل آی‌او‌اس، تعداد بیشتر گیم های موبایلی پولی و پرداخت های درون برنامه ای نسبت به بازی های رقیب خودش است؛ با این وجود طبق پیش بینی‌ها و گزارش‌ها، این اختلاف درآمدی بین بازی های اندروید و IOS روز به روز در حال کاهش است.

همچنین گزارش های دیگر حکایت از آن دارد که اجرای گیم های موبایل iOS روی دستگاه های مختلف اپل نسبت به دستگاه های با سیستم عامل اندروید در حال کاهش است.

هم اکنون جذب یک کاربر بازی اندروید، هزینه ای حول و حوش ۳.۲۱ دلار در بر دارد؛ این در حالی است که همین هزینه جهت جذب کاربر بازی آی او اس معادل ۴.۸۵ دلار است.

در کنار این به این هم اشاره کنیم که هزینه متقاعدسازی کاربران اندروید جهت اقدام برای خرید درون برنامه ای با رشدی نزدیک به ۹.۹ درصدی به ۳۳.۸۳ دلار می رسد.

این هزینه برای کاربران سیستم عامل iOS  هم نزدیک به ۳۶.۶۳ دلار آب می خورد. این در حالیست که فقط ۱۵ درصد از سهام بازار در اختیار iOS است، با این وجود همچنان درآمدش بیشتر از اندروید است.

در حال حاضر تعداد کاربران بازی های اندرویدی حدود ۹ درصد از کاربران iOS کمتر است با این وجود میزان خریدهای درون برنامه ای کاربران بازی های اندرویدی با مقدار خریدهای کاربران بازی های سیستم عامل اپل تاحدودی برابر است.

از این رو می توان نتیجه گرفت که درآمد بازی های iOS حداقل در برابر درآمد بازی های اندرویدی رو به کاهش است و این دو در آینده به هم میرسند.

این امر باعث میشود که از این پس تمرکز و توجه شرکت ها، کمپانی ها و استودیوهای بازی سازی دنیا بیش از پیش به گیم های اندرویدی جلب شود.

تاکنون به این دلیل که کاربران گیم های iOS حاضر به پرداخت هزینه های بیشتری نسبت به کاربران گیم های اندرویدی بودند، اکثریت استودیوهای بزرگ  بازی سازی دنیا تمایل داشتند تا برنامه ها و بازی هایشان را بر اساس پلتفرم محبوب اندروید طراحی کنند.

آمارها حاکی از آن است که درآمد بازی های اندرویدی در منطقه آسیا – اقیانوسیه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است؛ به نحوی که هم اکنون هزینه جذب یک مشتری در منطقه آسیا – اقیانوسه از مبلغ ۴۱.۸۷ دلار در سال قبل به ۷۱.۰۲ دلار رسیده است.

همچنین هزینه جذب یک مشتری در کشور روسیه معادل ۲.۱۷ دلار است که این مبلغ برای یک بازار میانگین منطقی به نظر میرسد.است. گفتنی است بازار بازی های روسی با در اختیار داشتن ۶۶ میلیون گیمر نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار برآورد می شود.

هم اکنون چین مالک ۲۵ درصد از کل بازار بازی های موبایل جهان است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ درآمدش به ۷۲۸ میلیون دلار برسد.

No comments

Sorry, the comment form is closed at this time.